Το τμήμα των τρίχρονων μαθητών μας (Μεγάλος Παιδικός Σταθμός)

Το τμήμα των τρίχρονων μαθητών μας (Μεγάλος Παιδικός Σταθμός) βρίσκεται στον πρώτο όροφο του Παιδικού Σταθμού σε μια ευρύχωρη αίθουσα, η οποία διαθέτει άμεση πρόσβαση και στον ενιαίο χώρο της εσωτερικής αυλής και του ατελιέ. Τα παιδιά χρησιμοποιούν τόσο την αίθουσα, όσο και υπόλοιπους χώρους, παράλληλα.

Όλοι οι χώροι, που είναι κατάλληλα διαμορφωμένοι για τις ηλικιακές ανάγκες των προνηπίων, έχουν στόχο να αναπτύσσουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον των παιδιών της ηλικίας αυτής και να οδηγούν σε μάθηση με παιγνιώδη και ερευνητικό τρόπο. Η αναλογία παιδιών – εκπαιδευτικών σε αυτή την ηλικία είναι 13:1 και σε αυτήν την τάξη υπάρχουν δυο παιδαγωγοί, μια ελληνόφωνη και μια αγγλόφωνη.

Πρόγραμμα παιδικού σταθμού

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ - ΦΥΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Περπατά πάνω-κάτω στις σκάλες εναλάσσοντας τα πόδια του.
– Κλωτσάει, σκαρφαλώνει, τρέχει και ποδηλατεί σε τρίκυκλο.
– Σκύβει εύκολα χωρίς να πέφτει.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

– Κάνει γραμμές πάνω κάτω από τη μια πλευρά στην άλλη και κυκλικές γραμμές με μολύβι ή παστέλ.
– Γυρίζει τις σελίδες του βιβλίου κάθε μια ξεχωριστά.
– Χτίζει έναν πύργο με περισσότερα από 6 τουβλάκια.
– Κρατάει το μολύβι στη θέση γραφής.
– Βιδώνει και ξεβιδώνει τα καπάκια από βάζα, τα παξιμάδια της βίδας και κλείνει κι ανοίγει τους σύρτες της πόρτας.
– Χρησιμοποιεί πιρούνι ή κουτάλι για να φάει.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ

– Ακολουθεί οδηγίες δύο ή τριών βημάτων.
– Αναγνωρίζει & ονομάζει σχεδόν όλα τα αντικείμενα & τις εικόνες.
– Κατανοεί τις περισσότερες προτάσεις.
– Αντιλαμβάνεται τις θέσεις στον χώρο (πάνω-κάτω-μέσα).
– Χρησιμοποιεί προτάσεις 4 έως 5 λέξεων.
– Μπορεί να πει το όνομα, την ηλικία & το φύλο του.
– Παράγει λέξεις, τις περισσότερες από τις οποίες κατανοούν οι συνομιλητές του.
– Χρησιμοποιεί ορθά ενικό & πληθυντικό αριθμό.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Μιμείται ενηλίκους και άτομα που παίζει μαζί.
– Δεν δείχνει αγάπη αυθόρμητα σε παιδιά που παίζει μαζί.
– Μπορεί να εναλλάσσει τη σειρά του με τους άλλους στα παιχνίδια.
– Αντιλαμβάνεται τις έννοιες «δικό μου» και «δικό του/της».
– Εκδηλώνει ανοιχτά την αγάπη του.
– Εκφράζει πληθώρα συναισθημάτων.
– Προσαρμογή – αποχωρίζεται εύκολα τους γονείς του.

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Κάνει μηχανοκίνητα παιχνίδια να δουλέψουν.
– Ταυτίζει ένα αντικείμενο που έχει στο χέρι του ή βρίσκεται στην τάξη με μια εικόνα ενός βιβλίου.
– Βάζει φαντασία στο παιχνίδι, όταν παιζεί με κούκλες και ανθρώπους.
– Ταξινομεί αντικείμενα βάσει του σχήματος και του χρώματός τους.
– Ολοκληρώνει παζλ με 3 ή 4 κομμάτια.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

– Τραγουδάει ομαδικά.
– Συμμετέχει σε μουσικά παιχνίδια με δημιουργική κίνηση.
– Εκτελεί απλά, ρυθμικά και μελωδικά σχήματα.
– Ακούει προσεκτικά ένα μουσικό κομμάτι και εκφράζει τα συναισθήματά του μέσα από μια ιστορία που δημιούργησε ή μέσα από μια εικαστική δημιουργία.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ - ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗΣ

– Κρεμάει το παλτό του.
– Βάζει το μπουφάν του.
– Βγάζει τις κάλτσες & τα παπούτσια του.
– Μαζεύει το πιάτο & το ποτήρι του.
– Πίνει από ποτήρι.
– Κάθεται στην καρέκλα κανονικά.
– Σπρώχνει την καρέκλα κοντά στο τραπέζι.
– Βοηθάει να μαζευτούν τα παιχνίδια του.
– Πλένει τα χέρια του.
– Ξεκινάει την ανεξαρτητοποίηση στην τουαλέτα.
– Σκουπίζει τη μύτη του & μετά πετάει το χαρτί στο καλαθάκι.
– Όταν βήχει, βάζει το χέρι του.
– Με καθοδήγηση πλένει τα δόντια του.
– Τρώει μόνο του & καμιά φορά χρειάζεται βοήθεια.