Το τμήμα των δίχρονων μαθητών μας (Μικρός Παιδικός Σταθμός)

Το τμήμα των δίχρονων μαθητών μας (Μικρός Παιδικός Σταθμός) βρίσκεται στον ισόγειο χώρο του Παιδικού Σταθμού, σε μια ευρύχωρη αίθουσα με άμεση πρόσβαση από την είσοδο και προς τον κήπο και το forest room. Επίσης έχει αποκλειστική χρήση του ατελιέ.

Ο συνολικός χώρος είναι κατάλληλα διαμορφωμένος για να αναπτύσσει την περιέργεια και το ενδιαφέρον των παιδιών της ηλικίας αυτής και να οδηγεί σε μάθηση με παιγνιώδη και ερευνητικό τρόπο. Περιέχει το mini ατελιέ, τα διαφορετικά κέντρα μάθησης και έχει άμεση πρόσβαση σε μια μικρή εσωτερική αυλή.

Η αναλογία παιδιών – εκπαιδευτικών σε αυτή την ηλικία είναι 8:1 και σε αυτήν την τάξη υπάρχουν δυο παιδαγωγοί.

Πρόγραμμα παιδικού σταθμού

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

– Μουντζουρώνει αυθόρμητα.
– Χτίζει πύργο με 4 τουβλάκια ή περισσότερα.
– Μπορεί να χρησιμοποιεί το ένα χέρι πιο συχνά από το άλλο.
– Χρησιμοποιεί έστω και αδέξια το κουτάλι ή πιρούνι όταν τρώει.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

– Περπατά μόνο του.
– Τραβά παιχνίδια πίσω του ενώ περπατά.
– Μεταφέρει ένα μεγάλο παιχνίδι ή διάφορα ενώ περπατά.
– Αρχίζει να τρέχει.
– Κλωτσά την μπάλα.
– Σκαρφαλώνει πάνω και κάτω από τα έπιπλα χωρίς βοήθεια.
– Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες με υποστήριξη.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Μιμείται τη συμπεριφορά των άλλων, ειδικά τους ενηλίκους και τα μεγάλα παιδιά.
– Συνηδειτοποιεί όλο και περισσότερο τον εαυτό του ως ξεχωριστό από τους άλλους.
– Παρουσιάζει αύξηση της ανεξαρτησίας.
– Αρχίζει να δείχνει προκλητική συμπεριφορά.
– Εμπλέκεται όλο και περισσότερο στο πλαίσιο μικρών ομάδων με άλλα παιδιά.

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Αρχίζει να ταξινομεί με βάση σχήματα και χρώματα.
– Αρχίζει το συμβολικό παιχνίδι.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ - ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗΣ

– Αρχίζει να αποκτά έλεγχο των σφιγκτήρων.
– Κάθεται στην καρέκλα.
– Τρώει με βοήθεια.
– Μειώνεται το άγχος αποχωρισμού.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΟΥ & ΟΜΙΛΙΑΣ

– Κατονομάζει αντικείμενα ή εικόνες
– Αναγνωρίζει τα ονόματα από οικεία πρόσωπα, αντικείμενα και μέρη του σώματος.
– Λέει αρκετές μεμονωμένες λέξεις (από 15 έως 18 μήνες).
– Χρησιμοποιεί απλές φράσεις (από 18 έως 24 μήνες).
– Χρησιμοποιεί προτάσεις με 2 έως 4 λέξεις.
– Ακολουθεί απλές οδηγίες.
– Προσπαθεί να μιμηθεί λέξεις.
– Επαναλαμβάνει λέξεις που ακούει σε συνομιλίες.