Το Προνήπιο μας

Το Προνήπιο μας στεγάζεται σε σύγχρονες αίθουσες που βρίσκονται σε νέο, όμορο στις εγκαταστάσεις μας, κτήριο. Διαθέτει άμεση πρόσβαση στον ενιαίο χώρο της εσωτερικής αυλής, του ατελιέ και τους κήπους.

Τα προνήπια χρησιμοποιούν τόσο την αίθουσα, όσο και τους υπόλοιπους χώρους, παράλληλα.

Όλοι οι χώροι, που είναι κατάλληλα διαμορφωμένοι για τις ηλικιακές ανάγκες των προνηπίων, έχουν στόχο να αναπτύσσουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον των παιδιών της ηλικίας αυτής και να οδηγούν σε μάθηση με παιγνιώδη και ερευνητικό τρόπο.

Η αναλογία παιδιών – εκπαιδευτικών σε αυτή την ηλικία είναι 13:1 και σε αυτήν την τάξη υπάρχουν δυο παιδαγωγοί, μια ελληνόφωνη και μια αγγλόφωνη.

Πρόγραμμα προνηπίου

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ - ΦΥΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Στέκεται στο ένα πόδι μέχρι 5 δευτερόλεπτα.
– Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες χωρίς υποστήριξη.
– Κλωτσά την μπάλα προς τα εμπρός.
– Ρίχνει την μπάλα πάνω από το κεφάλι.
– Πιάνει μια μπάλα που αναπηδά τις περισσότερες φορές.
– Κινείται προς τα εμπρός και προς τα πίσω με ευκινησία.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΟΥ & ΟΜΙΛΙΑΣ

– Kατανοεί τις έννοιες «ίδιο» και «διαφορετικό».
– Έχει κατακτήσει βασικούς κανόνες γραμματικής.
– Mιλάει με προτάσεις που αποτελούνται από 5 λέξεις.
– Mιλάει με αρκετή σαφήνεια και μπορούν να το κατανοήσουν οι συνομιλητές.
– Eξιστορεί μέρος μιας ιστορίας.

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Κατονομάζει ορισμένα χρώματα.
– Κατανοεί την έννοια της μέτρησης και μπορεί να ξέρει μερικούς αριθμούς.
– Αρχίζει να έχει μια σαφέστερη αίσθηση του χρόνου.
– Ακολουθεί εντολές με τρία μέρη.
– Ξεκινά να κατακτά τη φωνολογική ενημερότητα.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Ενδιαφέρεται για καινούργιες εμπείριες.
– Συνεργάζεται με άλλα παιδιά.
– Παίζει τη «μαμά» ή τον «μπαμπά».
– Είναι όλο και περισσότερο εφευρετικό στο παιχνίδι φαντασίας.
– Μπορεί να ντύνεται και να ξεντύνεται.
– Είναι περισσότερο ανεξάρτητο.
– Φαντάζεται ότι πολλές άγνωστες εικόνες μπορεί να είναι τέρατα.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

– Αντιγράφει τρίγωνα και άλλα γεωμετρικά σχήματα.
– Ζωγραφίζει έναν άνθρωπο με δύο έως τέσσερα μέρη σώματος.
– Χρησιμοποιεί ψαλίδι.
– Ζωγραφίζει κύκλους και τετράγωνα.
– Αρχίζει να αντιγράφει κάποια κεφαλαία γράμματα.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ / ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗΣ

– Κρεμάει το παλτό του και την τσάντα του.
– Χειρίζεται τα εσώρουχά του.
– Χειρίζεται κουμπιά και φερμουάρ.
– Βάζει τις κάλτσες και τα παπούτσια του.
- Τρώει με πιρούνι, κουτάλι.
– Μαζεύει τα παιχνίδια του.
– Ανεξαρτητοποιείται σταδιακά στην τουαλέτα.
– Πλένει τα δόντια του.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

– Τραγουδάει ομαδικά.
– Συμμετέχει σε μουσικά παιχνίδια με δημιουργική κίνηση.
– Εκτελεί απλά, ρυθμικά και μελωδικά σχήματα.
– Ακούει προσεκτικά ένα μουσικό κομμάτι και εκφράζει τα συναισθήματα του μέσα από μια ιστορία που δημιούργησε ή μέσα από μια εικαστική δημιουργία.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

– Συμμετέχει στις θεατρικές δραστηριότητες (παιχνίδι ρόλων κ.α.)
– Εκφράζει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη δραματοποίηση.
– Χρησιμοποιεί επαρκώς τα εκφραστικά του μέσα (λόγο, κίνηση σώματος, εκφράσεις προσώπου).